söndag 20 juli 2014

Intervaller med däck




God Morgon till ännu en solig dag.
2-3 konditionspass i veckan är ju målet.
Denna veckan han MrJ brandjouren, så jag kan inte ge mig ut på några
längre rundor själv.
Victorialoppet sprangs ju i tisdags, men sen vi kom hem har löparskorna
fått stå åt sidan för kalas-planering och städ.
Styrka i källaren har varit lättare att få till.
Har dessutom varit för varmt att ta med ungarna ut och springa mitt på dagen,
i vagnen.

Men igår när LillaE´s kalas var över och barnen sov knöt jag på skorna.
Är så tacksam för grönområdet vi har på baksidan med
tillhörande pulkabacke, dock är den inte så lång.

Men det löste vi med hjälp av mina kära däck.
Lite uppvärmning och löpstyrkeövningar.
Sen blev det tunga backintervaller med däck på släp efter.
6*1 däck på släp, 6*2 däck på släp och så 6*1 däck på släp till.
Den kortare backen blev plötsligt "längre" och galet mycket tyngre.
Ett riktigt billigt och enkelt sätt att göra löpningen tyngre.
Och funkar ju utmärkt även till plana intervaller.

Jag fick tag i mina däck via facebook-loppis.
Sökte bara efter någon som hade däck som gjort sitt på en bil,
så slapp de åka till tippen med dem.
Fick tips om att även kontakta verkstäder om jag inte fick napp.
De har ofta däck de vill bli av med.

Det får bli dagens tips, träning behöver aldrig bli enformig och tråkig.
Kramar

1 kommentar:

Kia sa...

Man får vara lite påhittig! :)

Tänk vad tiden går fort. 1 år redan!! Grattis i efterskott till lilltjejen.

Ha en toppen dag!
Kram Kia