tisdag 15 juli 2014

Axelpass med vattenflaskor


Bara fantasin sätter gränser. 
Igår fyllde jag två vattenflaskor med vatten som fick agera hantlar till ett axelpass. 


Beroende på hur tungt man vill ha dem
så fyller man dem med önskad mängd vatten. 

Ställde timern och körde cirkel med de
7 övningarna jag snabb visar på filmen:

30 sek 10 sek vila
40 sek 10 sek vila
50 sek 10 sek vila
60 sek 10 sek vila
Och sen ner igen, 50, 40 och 30 sek.

7 varv 8 övningar (sista övningen görs ju på en sida i taget). 
Upplägget kan man ju variera precis som man vill,  räkna antal reps per övning
eller köra alla övningar i samma tids intervall så många varv man vill. 
Vill man ha mer puls (jag springer ju Victoria-loppet idag så hoppade över det)
kan man lägga in tex höga knä löpning, låtsas hopprep
eller spring ruscher 30-60 sek mellan varven. 

På näst sista övningen där man håller ut armarna åt sidorna och gör cirklar
körde jag halva tiden framåt rullning och andra halvan bakåt rullningar. 

Hoppas ni får en härlig tisdag. 
Här har det fina vädret hittat tillbaka och
vi är nu inpackade i bilen för en dag på Öland. 
Kramar

1 kommentar:

Kia sa...

Vad bra med lite nya övningar. Jag gjorde nytt schema igår som ska köras 4 veckor. Blir överkropp idag få se hur det känns? Har nån störning vid nyckelbenet på vänster sida.

Lycka till med tån och loppet!
Kram Kia