tisdag 6 maj 2014

Majutmaningen: Yoga och rörlighet


Ny månad startade för redan 6 dagar sen.
En sommarmånad?!?

Efter att ha räknat kalorier, mätt, vägt och lärt mig mer
kring kosten under april ska det bli skönt att byta fokus.
Hur det ökade kaloritänket påverkat kroppen får ni veta imorgon.

Nu till det roliga, månadens utmaning:
Yoga och Rörlighet.
Jag är stel som ett kylskåp....typ.
Detta med rörlighetsträning kan man bara läsa mer och mer om.
Så denna månaden ska jag försöka lära mig mer kring det,
men också se om jag kan lära mig gilla yoga.

Gick på det för typ 10 år sen,
men rastlös som jag är har jag svårt att slappna av.
Sen att jag är rätt stel och rörelserna därför gör lite ont
och blir rätt jobbiga bidrog säkert till sitt.

Men hittade en "rabattkod" till Yogobe,
en svensk sida med mängder av yogapass av alla dess former
och i alla dess olika svårigheter och längd.
Så inga ursäkter kommer funka för att komma undan.
Vill du hänga på?
Ange koden: LAUNCHSWEDEN
1 månads fritt användande innebär den.

Startar imorgon tänkte jag, sen hoppas jag lyckas
knöla in minst 3 pass i veckan, gärna fler.
Nu ska stel bli......mindre stel!

Kramar

Inga kommentarer: