tisdag 11 december 2012

Min värsta fiende




God Morgon.
Tack för tipsen om vad ni tar på er när ni tränar på vintern.
Många kör på samma som jag.
Underställ, och sen vindbyxor eller löpartights nertill.
Fleece upptill och sen vind- eller vinterjacka beroende på väderlek.
Jag föredrar att vara sval när jag ger mig iväg,
för då får man jobba sig varm och man kommer inte bli sjö-blöt av svett.

Men om man vänder på steken!
Onyttigt och min absolut svagaste punkt:
Snickerskakor.
Jag är så sjukt svag för denna lilla godbit att jag valt att göra
den till ett julgodis. Då kan jag bara baka den i december ;)
Frågan är hur många gånger jag kommer behöva baka om den
innan jul....för några bitar försvinner hela tiden på något konstigt vis?!?
Har ni någon sådan last, som det bara inte går hålla fingrarna ifrån?

Recept
1 burk jordnötssmör, 1 dl socker, 2 dl sirap, 1 liter corn flakes, 1 dl kokos, 200g choklad.

1. Blanda jordnötssmör, socker och sirap i en kastrull. Låt det nästan koka upp på svag värme under omrörning, det bränns lätt. Ta bort från plattan.
2. Rör ner corn flakes och kokos. Blanda ordentligt.
4. Bred ut på en 20*25 cm stor långpanna med bakplåtspapper.
5, Smält chokladen och bred över godiskakan.
6. Låt svalna och skär kakan när chokladen börjat svalna.
 Låt sen stelna innan första smakbiten.

Ha nu en riktigt skön Tisdag,
Kramar

16 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ser väldigt goda ut!!

Hur har ni det? Har ni snökaos idag?

Kram, kram!

Kia sa...

Har inga laster. :) Sluta med godis och kakor för 5 år sen och saknar det inte ett dugg!

Ha en toppen dag!
Kram Kia

anettan sa...

Förstår vad du menar. Ett liv utan livets goda känns ju tråkigt, smart att spara det till julen. Jag kan tyvärr inte nämna En last. Det finns ju så mycket gott (som jag inte borde äta ). Kram Anette

Vit dröm sa...

Men fy vad gott! Förstår att du gjort det till ett julgodis ;)
Ha en bra dag!
Kram Anna

Anonym sa...

Just de där är min last också :-) använder ett något modifierat recept men samma grej! De brukar gå åt fortare än vad man räknar med, haha!

Kram Ellinor

hemma hos lilla mej sa...

Mmmm vad gott .Tack söta du för receptet.Ha en skön och mysig kväll fina du .Kramar Rita ♥

Unknown sa...

Mums,dom är väldigt goda å väldigt söta,så många såna får jag inte i mig...Men däremot är jag väldigt svag för saffran,så sånt kan jag smocka i mig,brukar baka saffranssockerkaka och saffransskorpor....mmmmm...:)))

Kram till dig å ha en skön kväll!!!

Emilias sa...

Hå vad sugen jag blev!! Ser himla gott ut :)

Hur har ni det??
Hmm, jag är svag för mycket jag ;) Nybakat bröd framför allt. Och chips ;) Mmmm. Nu blev jag ännu mer sugen på gottigheter ;)

Ha en bra kväll!
KRAM

Marie sa...

Ohh liknade kläder har jag med så på vintern, samt ohhh gjorde liknnde jugodis förra året, var ej snickerskakor men påminde, mmumma

kramar

Marie sa...

http://cdn.publishme.se/cdn/4/1254487/images/2012/untitled_2_50c394dbe087c36e8126232b.png

denna skulle du nog gilla då med
kram

Home2tiny sa...

Har slutat med allt socker, men mörk choklad och nötter det är min stora last. Kramisar Tina

sandra j sa...

ja har denna jävla krämigt goda chokladen som last! å nu ska alla dessa chokladaskar ges bort å får så de står framme överallt.. :) va de du som höll i träningen vid tjustkulle i måndags? va där med min son å åkte ett par snabba vändor i backen.. måste säga att de va enastående av er isåfall som ger er ut med barnvagnar i snön..:) kämpa på!!!

Hemma på Sjuan sa...

Låter jättegott!
Jobbigt med allt julgodis som syns överallt ;)
Syrran sa att Stella hade blivit så stor, snart födelsedag för henne!
Kram Suss

Sofi sa...

Hej hej!

Jag är också väldigt svag för snickerskakor och brukar baka dem till jul:) sen är jag svag för choklad och bröd:)
Julmat älskar jag också, så det är tur att julen inte är då lång :)

Så kul med en award, det är du värd! Kul att du gillar min blogg med:)

Ha det gott!

Kram Sofi

dianasdrömmar sa...

Oh, ja alldeles för många laster..kram Diana

Marie sa...

Ah vore skoj, kul att höra vad du tycker sedan =D, samt ja det där känner jag igen att det hinner försvinna innan julen, skratt