fredag 23 november 2012

Kransar




Igår skulle vi egentligen åkt till stan.
I vår föräldrargrupp finns en tjej som gjorde jättefina kransar 
av blåbärsris förra året.
Så hos hennes skulle vi ha pysselverkstad
medan barnen fick leka med varandra.
Men eftersom även LillaS börjar bli snuvig så fick vi
hålla oss hemma.

Har man ställt in sig på pyssel så får man göra det bästa av saken.
Ut med Dix, plocka ris, vänta till LillaS somnat på eftermiddagen,
koka kaffe och sen sätta igång!



Två små kransar blev det.
Och för en nybörjare som mig själv så tycker jag allt de blev
mer än godkända.

FREDAG, åhhhhh så mysigt.
Känns som det var evigheter sen.
(men kan bero på att jag förra fredagen var i Ullared
 och fredagen efter det så jobbade jag kväll)
Så ikväll ska det fredagsmysas
med lite extra god mat och vem vet, man kanske skulle
komma på någon efterrätt?!?!

Har ni några planer för kvällen eller blir det mys hemma?
Kramar


11 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!!

Vilka fina kransar du gjort. Tråkigt att pysseldagen inte blev av. Hoppas Stella kryar på sig snart.
Här hemma har vi en snorig pojke också.

Hittade du mycket på Ullared?

Mysigt med fredag. Vi har inga speciella planer för dagen. En lång promenad är väl det enda måstet.

Ha en trevlig helg! Stor kram

anettan sa...

Fina kransar. Hjärtat gillade jag speciellt. Vad pysslig du är. Önskar dig en bra fredag med mycket mys. Kram Anette

Anonym sa...

Åh! Ett sånt hjärta kanske man skulle pyssla ihop! Ditt blev jättefint

Stor kram!
Ellinor

MirEll sa...

Riktigt fina kransar har du gjort tycker jag. Själv har jag fortfarande beslutsångest över hur min ska se ut. Får nog ta en skogsrunda och se vad för material som följer med hem och utgå från det. Ha en bra fredag! Linda

Vita huset 28 sa...

Hej där va fina dina kransar blev!
Inte kul med snor, vilket jag har massor av.

Idag blir de inge mys, jobbar kväll o mannen brukar ha lagt sig när jag kommer hem o dottern sover sen länge då.

Men solen skiner o jag pysslar nu ist.

ha en skön fredag
Kram Camilla

Titti sa...

Vilka fina kransar du har gjort. Här blir det inga speciella planer i kväll...Bara ta det lugnt & slappa :-) Trevlig fredag . Kram

Nyanser av vitt sa...

Superfina kransar. En god efterrätt är ju en gammal hederlig Gino :O)
Ha en mysig fredag
Kram Agneta

Titti sa...

Ja ikväll blir det lugnt . Kanske ngt småpyssel bara...annars blir jag sittandes framför datorn bara :) eftersom sambon är iväg en sväng just nu.Kram

Elisabeth sa...

Gud vilka fina

ååååååååå sa...

Jättefina kransar!! :)
Ja det är krävande att vara i Ullared ;)

Ha en riktigt trevlig helg!

Kram verra

Hemma på Sjuan sa...

Så fina kransar du gjort! Tror att jag köper mig en istället...
Ha en fin helg, kram Suss